Poslední aktualizace: 21. srpna 2025
1. Přijetí obchodních podmínek
Děkujeme, že využíváte internetovou platformu a služby společnosti LUNZO s.r.o. a jejích plně vlastněných dceřiných firem (dále jen „Lunzo“, „my“ nebo „společnost“).
Provozovatelem služeb je LUNZO s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku České republiky pod IČO 06667678, se sídlem na adrese Politických vězňů 912/10, Nové Město, 110 00 Praha 1, Česká republika. Společnost má přiděleno DIČ CZ06667678.
Provozovna se nachází na adrese Slovanské údolí 233/16, 318 00 Plzeň 3 - Skvrňany, Česká republika.
Tyto Obchodní podmínky stanovují pravidla pro využívání obsahu, softwaru a všech služeb poskytovaných prostřednictvím našeho internetového obchodu. Před jejich používáním se prosím seznamte s obsahem obchodních podmínek. Používáním služeb potvrzujete, že s obchodními podmínkami souhlasíte. Pokud s obchodními podmínkami nebo jejich změnami nesouhlasíte, není možné služby dále využívat.
Lunzo si vyhrazuje právo kdykoliv provést změny nebo úpravy těchto obchodních podmínek, a to bez předchozího upozornění. Aktuální znění obchodních podmínek je vždy zveřejněno na našich stránkách. Pokračováním v používání služeb po provedení změn vyjadřujete svůj souhlas s aktualizovaným zněním. Pokud jsou obchodní podmínky dodržovány, poskytuje Lunzo uživatelům osobní, nepřenosné, nevýhradní a omezené právo k přístupu a využívání služeb.
Pokud není mezi zákazníkem a společností Lunzo sjednáno písemně jinak, platí, že registrací, objednávkou nebo jiným způsobem využívání služeb (včetně pouhého prohlížení obsahu) vyjadřujete souhlas s těmito obchodními podmínkami i s doplňujícími dokumenty, zásadami nebo pravidly (dále jen „Doplňující podmínky“), které na tyto obchodní podmínky navazují a které mohou být společností Lunzo vydány nebo zveřejněny.
K doplňujícím podmínkám a zásadám patří mimo jiné:
● Podmínky ochrany osobních údajů;
● Zásady používání ochranných známek Lunzo;
● Zásady společnosti Lunzo pro stížnosti třetích stran;
Veškeré dodatečné podmínky a pravidla jsou tímto považovány za součást těchto Obchodních podmínek a společně s nimi tvoří celou Smlouvu mezi vámi a společností Lunzo (dále jen „Smlouva“). Tato Smlouva se vztahuje na předmět, který je zde popsán, a nahrazuje veškeré předchozí dohody či ujednání, která se k němu mohla vztahovat.
Pokud by došlo k rozporu mezi těmito Obchodními podmínkami a jinými dodatečnými pravidly nebo zásadami, které vám poskytneme, mají přednost právě tyto zvláštní podmínky či zásady, a to v rozsahu, ve kterém k rozporu dochází. Jakékoli vlastní návrhy podmínek z vaší strany – například uvedené v potvrzení objednávky nebo jiných dokumentech – nejsou platné a nebudou brány v potaz, ledaže bychom je výslovně a písemně akceptovali.
Používání některých částí našich služeb se může řídit i konkrétními pravidly nebo zásadami, které Lunzo zveřejňuje a může průběžně měnit. Tyto zásady se vždy vztahují jen na příslušnou službu.
Tato Smlouva určuje právně závazné podmínky mezi vámi (dále jen „Uživatel“ nebo „Zákazník“) a námi jakožto poskytovatelem služeb.
Pokud není výslovně stanoveno jinak, budou se na všechny nové funkce, aktualizace či rozšíření služeb automaticky vztahovat i tyto Obchodní podmínky, které jsou součástí této Smlouvy.
2. Činnost společnosti
Lunzo je globální online tržiště, které propojuje nezávislé prodejce se zákazníky. Prodejcům umožňuje zakládat vlastní obchody, nabízet produkty (dále jen „produkt“ nebo „produkty“) a prodávat je koncovým spotřebitelům. Lunzo samotné tyto produkty neprodává, nekontroluje ani fyzicky neprohlíží a nepodílí se na procesu jejich dodání. Lunzo není výrobcem ani distributorem nabízeného zboží. Na stránce každého produktu jsou jasně uvedeny údaje o prodejci, včetně jeho jména, sídla a adresy.
3. Práva k duševnímu vlastnictví a ochranné známky
Provozovatelem této služby je společnost Lunzo. Obsah zveřejněný na našich stránkách je buď naším vlastnictvím, vlastnictvím našich dceřiných firem, nebo jej využíváme na základě licence od našich obchodních partnerů. Veškeré souhrnné informace v rámci služby jsou majetkem Lunzo.
Naše práva, stejně jako práva našich partnerů a dodavatelů, jsou chráněna českými, evropskými a mezinárodními předpisy o ochraně duševního vlastnictví – ať už jde o autorská práva, databázová práva či ochranné známky. Jakékoli zneužití obsahu služby může vést k občanskoprávnímu nebo trestnímu postihu.
Poskytujeme vám pouze omezené, nevýhradní a kdykoli odvolatelné oprávnění k používání služby. Toto oprávnění zahrnuje prohlížení nabízeného zboží, podání objednávky a získání kontaktních údajů na prodejce či nás. Nepřipouští se však žádné komerční využití stránek, které by bylo ku prospěchu jiné společnosti než Lunzo nebo jejích dceřiných společností.
Je zakázáno stahovat či kopírovat obsah stránek (s výjimkou dočasného ukládání do mezipaměti), upravovat jej, dále šířit nebo využívat pro jiné než výše uvedené účely. Stejně tak nesmíte naše stránky začleňovat do jiných webů pomocí rámců (framing).
Naše logo, názvy služeb a produktů či jiné značky jsou chráněnými známkami společnosti LUNZO s.r.o.. Tyto značky nesmí být používány bez našeho předchozího písemného souhlasu. Podrobnosti o nakládání s ochrannými známkami uvádíme v Zásadách používání ochranných známek Lunzo.
4. Postavení obchodního zástupce
Společnost LUNZO s.r.o. působí výhradně jako obchodní zástupce jednotlivých prodejců, nikoli zákazníků. Na základě dohody s prodejci jsme oprávněni jejich jménem uzavírat prodejní smlouvy se zákazníky.
Samotný prodejce je v právním smyslu považován za prodávajícího nabízených produktů. Lunzo zajišťuje zprostředkování a technické zázemí, přičemž platba za objednávku probíhá prostřednictvím nás. Kupní smlouva je ale vždy uzavírána přímo mezi vámi a daným obchodníkem, který nese odpovědnost za dodání zboží.
Produkty nabízené v rámci služby Lunzo nepodléhají našim vlastním kontrolám. Využíváme však proces oznámení a odstranění, díky němuž mohou třetí strany upozornit na závadné položky. Pokud to bude nutné, máme právo zboží odstranit, zejména pokud dojdeme k závěru (nebo příslušný orgán rozhodne), že produkt není bezpečný či vhodný k prodeji.
Při zpracování objednávek uplatňujeme příslušné daňové předpisy s ohledem na cenu, polohu zákazníka a sídlo obchodníka.
Lunzo nevlastní zboží vystavené na platformě, ani není přímou smluvní stranou mezi kupujícím a prodejcem. Nemáme kontrolu nad kvalitou, dostupností, zákonností či pravdivostí popisu produktů. Nemůžeme také garantovat, že prodejce skutečně zboží dodá nebo že kupující provede platbu. Přesto nabízíme pomoc při řešení případných sporů.
Protože dbáme na důvěryhodnost a férovost služby, vyžadujeme, aby se všichni obchodníci i zákazníci řídili těmito obchodními podmínkami.
5. Povinnosti uživatele při registraci
Abyste mohli službu plně využívat, jste povinni při registraci poskytnout pravdivé a aktuální údaje a tyto informace následně udržovat tak, aby vždy odpovídaly skutečnosti.
Pokud zjistíme, že poskytnuté údaje jsou nesprávné nebo neúplné, případně máme důvodné podezření, že tomu tak je, můžeme váš účet omezit nebo zrušit a znemožnit vám další využívání služeb.
Služby Lunzo nejsou určeny pro osoby mladší 18 let. Obchodníci, kteří na platformě nabízejí produkty s věkovým omezením, jsou povinni využívat ověřovací postupy k zajištění dodržování tohoto pravidla.
6. Ochrana osobních údajů
Vaše registrační údaje a další informace, které nám poskytnete, se zpracovávají v souladu s Podmínkami ochrany osobních údajů společnosti Lunzo. Tyto zásady naleznete v jejich plném znění na našich stránkách.
Berete na vědomí a souhlasíte s tím, že Lunzo může spravovat a uchovávat údaje spojené s vaším účtem a obsahem, který prostřednictvím služby sdílíte. Takové údaje můžeme v odůvodněných případech také předat:
- propojeným společnostem Lunzo v tuzemsku i zahraničí, abychom zajistili řádný chod našich služeb,
- za účelem správy vašeho účtu a poskytování podpory,
- nebo pokud nám tuto povinnost ukládají právní předpisy či pokud je to nutné k ochraně našich práv, vyřízení sporů, řešení podnětů třetích stran nebo pro zajištění bezpečnosti uživatelů a samotné služby.
Pro účely zvyšování kvality může Lunzo zaznamenávat hovory se zákaznickou linkou či obchodní komunikaci a současně vyhodnocovat interakce mezi vámi, Lunzo a obchodníky, kteří prostřednictvím platformy prodávají své zboží.
7. Účet, heslo a zabezpečení
Po registraci služby vám bude vytvořen účet a přiděleno heslo. Tyto přístupové údaje jste povinni uchovávat v bezpečí a neumožnit k nim přístup nepovolaným osobám. Jakékoli úkony provedené prostřednictvím vašeho účtu se považují za vaši činnost a plně za ně odpovídáte.
Pokud zjistíte nebo se domníváte, že došlo ke zneužití účtu či hesla, nebo nastalo jiné narušení zabezpečení, musíte nás okamžitě kontaktovat. Lunzo nenese odpovědnost za případné ztráty či újmu, které vzniknou v důsledku toho, že nebudou tato pravidla dodržena.
8. Produkty a objednávky
Produkty dostupné prostřednictvím služby pocházejí od nezávislých prodejců, nikoli přímo od Lunzo. Naše společnost vystupuje jako provozovatel platformy a zajišťuje technické prostředí pro uskutečnění obchodu.
Prodejci mohou Lunzo pověřit jednáním jejich jménem při uzavírání objednávek se zákazníky. Tato plná moc se však nevztahuje na vznik smlouvy o koupi produktu – ta se uzavírá výhradně mezi vámi jako zákazníkem a konkrétním prodejcem. Lunzo proto není smluvní stranou a neodpovídá za samotné plnění těchto smluv.
Po odeslání objednávky obdržíte e-mail potvrzující její přijetí. Tento e-mail má pouze informativní charakter a neznamená akceptaci objednávky prodejcem. Kupní smlouva vzniká teprve tehdy, když prodejce objednávku schválí. U objednávek po zaplacení objednávky již nemusí být možné provést storno, protože prodejce ihned přistupuje k jejich vyřízení. Podrobnosti jsou popsány v našich pravidlech pro zrušení a vrácení.
Platby za objednávky přijímá Lunzo jménem prodejců. Stejně tak vám Lunzo vrací případné částky, na které vznikne nárok. O oprávněnosti reklamace či nároku na vrácení peněz primárně rozhoduje samotný prodejce. V některých případech se však Lunzo může rozhodnout vrácení prostředků provést samo a následně si je u prodejce nárokovat. Veškeré platby zpracovává LUNZO s.r.o. nebo její dceřiné společnosti a prostředky jsou následně přeposlány konkrétním prodejcům za účelem vypořádání vaší objednávky. Další podrobnosti jsou uvedeny v příslušných částech nápovědy Lunzo, které se mohou čas od času aktualizovat. Souhlasíte s tím, že tato pravidla jsou závaznou součástí těchto obchodních podmínek.
Veškeré platby za objednávky inkasuje Lunzo jménem jednotlivých prodejců. Pokud vám vznikne právo na vrácení peněz, je primárně na prodejci, aby o něm rozhodl. V určitých případech se však Lunzo může rozhodnout refundaci zpracovat a náklady následně uplatnit vůči prodejci.
Zpracování plateb probíhá prostřednictvím společnosti LUNZO s.r.o. nebo jejích dceřiných společností a prostředky jsou následně předány konkrétnímu prodejci. Detailní pokyny najdete v našem Centru nápovědy, přičemž tyto postupy se mohou čas od času měnit. Používáním služby souhlasíte s tím, že jsou tyto instrukce závaznou součástí obchodních podmínek.
9. Zákaz komerčního využití služby
Uživatel nesmí žádným způsobem kopírovat, rozmnožovat, přeprodávat ani jinak využívat služby Lunzo ke komerčním účelům či vlastnímu obohacení. Pokud k tomu není uděleno výslovné svolení Lunzo, není rovněž dovoleno měnit, pronajímat, distribuovat nebo vytvářet upravené verze služby či jejích částí.
Stejně tak je zakázán přístup k našemu systému jinak než prostřednictvím oficiálních rozhraní, která Lunzo poskytuje.
10. Dodržování místních zákonů a předpisů
Každý uživatel služby je povinen řídit se právními normami a pravidly platnými v zemi, kde se nachází, a to jak v souvislosti s online chováním, tak i s povoleným či zakázaným sortimentem. Pokud v místě doručení vaší objednávky bude zboží označeno jako nepovolené nebo nelegální, nesete veškeré následky vy – například cla, sankce či jiné poplatky.
Prodávajícím doporučujeme, aby před zveřejněním nabídky prověřili, zda je produkt v souladu s právními podmínkami země zákazníka. Přesto zůstává hlavní odpovědnost na kupujícím, který má povinnost seznámit se s popisem zboží ještě před potvrzením objednávky.
Protože Lunzo funguje jako mezinárodní tržiště, mohou být některé položky uvedeny současně na více stránkách či v různých sekcích. Za dodržení zákonů v případě přeshraničních obchodů odpovídají společně prodávající i kupující.
11. Úpravy a omezení služby
Lunzo si vyhrazuje právo provádět kdykoliv změny v rámci poskytované služby – ať už jde o dočasné pozastavení, úpravy nebo úplné ukončení. Tyto kroky mohou být provedeny i bez předchozího upozornění. Souhlasíte s tím, že Lunzo nenese žádnou odpovědnost vůči uživatelům ani třetím osobám za následky takových úprav.
12. Odkazy na jiné stránky
V rámci služby se mohou objevit odkazy nebo obsah, který směřuje na webové stránky třetích stran. Lunzo nemá nad těmito stránkami žádnou kontrolu, proto nenese odpovědnost za jejich dostupnost, obsah, produkty či služby. Skutečnost, že se na ně v rámci služby odkazuje, neznamená jejich schválení.
Pokud se uživatel rozhodne na základě těchto odkazů nakoupit či využít nabízené služby, činí tak na vlastní odpovědnost. Lunzo není a nemůže být odpovědné za případné škody nebo ztráty vzniklé jejich využitím.
13. Odpovědnost a odškodnění
Používáním služby souhlasíte s tím, že uhradíte Lunzo, jeho dceřiným společnostem, zaměstnancům, obchodním partnerům či zástupcům všechny náklady spojené s případnými nároky třetích osob. To zahrnuje nejen škody či ztráty, ale i přiměřené právní výdaje, pokud k těmto nárokům dojde v souvislosti s vaším užíváním služby.
Týká se to zejména případů, kdy prostřednictvím služby zveřejníte nebo odešlete obsah, porušíte tyto obchodní podmínky, zasáhnete do práv třetích osob nebo jiným způsobem způsobíte společnosti Lunzo právní komplikace.
14. Vyloučení odpovědnosti
Používání našich služeb probíhá plně na vlastní riziko uživatele. Služba je poskytována tak, jak je k dispozici v daném okamžiku, bez jakýchkoli dalších záruk. V rámci zákonem povolených možností tímto odmítáme veškeré výslovné i nevyslovené garance, a to včetně předpokládané obchodní využitelnosti, uspokojivé kvality či vhodnosti pro konkrétní účel.
Nezaručujeme zejména, že:
- provoz služby bude vždy bez přerušení, včasný, bezpečný či bezchybně fungující,
- všechny zjištěné chyby budou odstraněny,
- výsledky získané používáním služby budou vždy spolehlivé a přesné,
- zakoupené produkty, služby nebo informace splní všechny vaše očekávání.
Stahování obsahu nebo jeho využívání prostřednictvím služby je výhradně vaše rozhodnutí a odpovědnost. Jakékoliv škody či ztráty dat vzniklé v souvislosti s tímto jednáním jdou plně na vrub uživatele.
Žádná rada, doporučení nebo informace, kterou získáte od nás, ať už písemně nebo ústně, nepředstavuje záruku či závazek, pokud není výslovně uvedeno v těchto obchodních podmínkách.
Neneseme odpovědnost za chování, rozhodnutí či opomenutí třetích osob, které mohou souviset s vaším používáním naší platformy či služeb.
Pokud nejste spokojeni s našimi stránkami, jejich obsahem nebo se službou jako takovou, jediným možným řešením je ukončení jejího využívání.
Tento výlukový rámec se vztahuje na jakékoliv újmy nebo škody, které mohou vzniknout například v důsledku poruchy systému, chyby, opomenutí, přerušení provozu, smazání dat, technické závady, prodlení při přenosu informací, počítačového viru, poruchy komunikačních linek, krádeže dat, neoprávněného zásahu či jakékoli jiné situace, a to bez ohledu na právní titul (např. porušení smlouvy, nedbalost, delikt).
Lunzo si dále vyhrazuje právo kdykoli a bez předchozího upozornění:
- změnit, omezit, dočasně přerušit nebo zcela ukončit poskytování služby či její části,
- aktualizovat nebo upravit podmínky i pravidla spojená s fungováním služby,
- zastavit nebo omezit provoz služby (nebo její části) z důvodu údržby, oprav nebo jiných nutných zásahů.
15. Omezení odpovědnosti
Souhlasíte s tím, že předtím, než se sami pustíte do řešení jakéhokoli problému, který by mohl vést k našemu závazku k náhradě škody, poskytnete společnosti Lunzo přiměřenou příležitost k nápravě a spolupráci na vyřešení situace.
Pokud zákon nestanoví jinak, výslovně uznáváte a souhlasíte s tím, že Lunzo nenese žádnou odpovědnost za jakékoli škody – přímé či nepřímé – včetně, ale nikoliv výhradně, ušlého zisku, ztráty dobrého jména, ztráty dat, nemožnosti využívat službu nebo jiných nehmotných ztrát, a to i tehdy, pokud jsme byli na možnost takových škod předem upozorněni. Tato výluka se vztahuje zejména na případy:
- používání nebo nemožnosti používání služby či jakéhokoli produktu nabízeného v rámci služby,
- nákladů spojených se zajištěním náhradního produktu nebo služby, získaných prostřednictvím služby,
- neoprávněného přístupu k vašim přenosům nebo datům či jejich pozměnění,
- chování a prohlášení třetích osob v rámci služby,
- jakýchkoliv dalších záležitostí spojených s používáním služby nebo produktů nabízených přes tuto platformu.
Naše maximální odpovědnost a váš jediný právní nárok nepřekročí částku, kterou jste za daný produkt či službu skutečně zaplatili.
Souhlasíte také s tím, že bez ohledu na odlišné právní úpravy musí být veškeré nároky nebo žaloby vyplývající z užívání služby, produktů na ní prezentovaných či z těchto obchodních podmínek, uplatněny nejpozději do jednoho (1) roku od vzniku důvodu nároku.
Dále berete na vědomí, že nesete odpovědnost za všechny ztráty nebo škody, které Lunzo utrpí v důsledku vašeho nesprávného využívání služby nebo porušení těchto obchodních podmínek, pokud byl tento následek přiměřeně předvídatelný a Lunzo podniklo kroky k minimalizaci škody.
16. Výjimky a omezení
V některých jurisdikcích není možné vyloučit určité záruky nebo omezit či vyloučit odpovědnost za konkrétní druhy škod. Proto se na vás některá z výše uvedených omezení v článcích 13 a 14 nemusí vztahovat.
Tato ustanovení nijak neomezují ani neruší vaše zákonná spotřebitelská práva.
17. Hodnocení a recenze
Na službě Lunzo se nezobrazují volně přístupné spotřebitelské recenze produktů.
Pokud zákazník odešle hodnocení, musí být vždy spojeno s konkrétní objednávkou. Cílem je zajistit, aby každá recenze vycházela z ověřené zkušenosti. Pokud recenze nebude propojena s číslem objednávky, Lunzo vyžádá doplňující údaje. Nebudou-li tyto údaje dodány, recenze se odstraní, protože není možné potvrdit, že pochází od skutečného kupujícího.
18. Porušení smlouvy a ukončení služby
Společnost Lunzo je oprávněna zpřístupnit informace, které o vás shromáždila (včetně identifikačních údajů), pokud se ukáže, že je to nutné pro prošetření stížností, podezření na porušení práv či majetku společnosti Lunzo, jejích zákazníků nebo dalších uživatelů služby. Totéž platí i v případě, že bude nutné splnit povinnosti vyplývající z právních předpisů, soudních rozhodnutí či požadavků státních orgánů. V určitých případech mohou být údaje sdíleny také s externími subjekty, například za účelem prevence podvodů.
Lunzo může kdykoli a podle vlastního rozhodnutí – bez nutnosti vás předem upozornit – omezit nebo zcela zrušit váš přístup k účtu, pokud dojde k porušení této smlouvy nebo jiných pravidel vztahujících se k užívání služby. Takové jednání je považováno za závažné a nepoctivé, které může způsobit společnosti nenahraditelnou újmu. V těchto situacích může Lunzo využít všech dostupných právních prostředků, včetně možnosti požadovat soudní zákaz nebo jiné nápravné opatření.
K ukončení vašeho přístupu může dojít i z jiných závažných důvodů, například na základě požadavku orgánů činných v trestním řízení, při vaší vlastní žádosti o zrušení účtu, při podstatných technických potížích nebo v případě ukončení poskytování služby.
Pokud bude proti vám zahájeno právní řízení z důvodu porušení této smlouvy, je Lunzo oprávněno požadovat úhradu nákladů na právní zastoupení a jiných přiměřených výdajů. Lunzo nenese odpovědnost za ukončení vašeho přístupu k účtu ani za případné smazání obsahu uloženého na účtu. Neaktivní účty mohou být po určité době bez předchozího upozornění odstraněny.
19. Práva duševního vlastnictví
Lunzo si váží práv třetích osob k duševnímu vlastnictví a má zavedený postup pro nahlášení a odstranění závadného obsahu. Pokud se domníváte, že prostřednictvím služby došlo k zásahu do vašich práv, můžete se obrátit na naši právní sekci prostřednictvím e-mailu legal@lunzo.cz. Pro efektivní vyřízení je třeba připojit potřebné podklady podle zásad uvedených v Zásadách společnosti Lunzo pro stížnosti třetích stran.
20. Slevové kódy
Čas od času může Lunzo vydat slevové kódy, které zákazníkům umožňují získat výhody, například sníženou cenu objednávky. Tyto kódy jsou určeny výhradně konkrétním uživatelům, nejsou přenositelné a lze je využít jen v souladu s platnými podmínkami.
Použitím slevového kódu stvrzujete, že k tomu máte oprávnění, splňujete všechny podmínky jeho využití a souhlasíte s pravidly dané akce. Pokud Lunzo zjistí, že nárok na využití kódu nebyl oprávněný, může být vaše objednávka zamítnuta, případně zpracována bez uplatnění výhody.
21. Pořadí výsledků vyhledávání
Výsledky vyhledávání na platformě Lunzo jsou řazeny podle kombinace několika faktorů: relevance k dotazu, předchozí prodejní a zákaznická spokojenost obchodníků a také případná provize, kterou Lunzo obdrží při uskutečnění nákupu.
Pokud je zobrazení určitého obsahu (například produktové karusely nebo reklamní prvky) ovlivněno především tím, že za něj obchodník zaplatil – tedy jde o sponzorovaný obsah – je tato skutečnost v rozhraní služby vždy jasně označena.
22. Porušení pravidel
Pokud zjistíte porušení našich obchodních podmínek, obraťte se prosím na zákaznickou podporu Lunzo na emailu info@lunzo.cz a nahlaste nám jej.
23. Způsob doručování oznámení
Veškeré důležité zprávy vám můžeme zasílat buď e-mailem, nebo klasickou poštou. V samotné službě se navíc mohou objevit upozornění na změny těchto podmínek či jiné důležité informace formou sdělení nebo odkazů dostupných pro všechny uživatele.
24. Zrušení objednávky
Ve většině případů není možné objednávku po jejím odeslání stornovat, protože prodejci obvykle začínají s vyřízením zakázky ihned.
Pokud se ukáže, že zrušení přece jen možné je, bude vás o tom prodejce informovat. Jestliže však objednávka již byla expedována, nelze ji zastavit – v takovém případě je třeba vyčkat na doručení a následně zboží vrátit podle platných podmínek pro vrácení.
Výjimka platí v případě, že zboží není doručeno do 120 dnů v rámci lhůty garantované společností Lunzo. V takové situaci můžete požadovat vrácení celé kupní ceny nebo opětovné odeslání zboží ze strany prodejce. Pokud Zákazník obdrží objednané zboží od Prodejce poté, co mu byly již peníze vráceny zpět, je povinen ve lhůtě 30 dnů vrátit doručené zboží nebo vrácené peníze zpět.
Zákazníci se sídlem v EU, EHP a Velké Británii mají navíc ze zákona k dispozici právo odstoupit od vybraných nákupů. Toto právo na odstoupení vám umožňuje vrátit fyzické zboží do 14 dnů od převzetí zásilky a získat zpět zaplacenou částku.
Lunzo nad rámec tohoto práva nabízí možnost vrácení zboží do 14 dní od převzetí zásilky všem zákazníkům po celém světě. Podrobnosti k tomuto postupu naleznete v sekci Odstoupení od smlouvy.
Chcete-li využít možnost storna, je třeba nás kontaktovat podle pokynů uvedených na stránce Vrácení a výměna zboží. Nejrychlejším způsobem je zaslat žádost e-mailem na info@lunzo.cz. Pokud ale máte bydliště v EU, EHP nebo Velké Británii, můžete rovněž – chcete-li – vyplnit náš vzorový formulář pro odstoupení, který stačí vytisknout a poslat poštou. Použití formuláře je čistě dobrovolné a není podmínkou pro uplatnění vašich práv.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy:
LUNZO s.r.o., Slovanské údolí 233/16, 318 00 Plzeň 3 - Skvrňany, 318 00, Česká republika
LUNZO s.r.o., Slovanské údolí 233/16, 318 00 Plzeň 3 - Skvrňany, 318 00, Česká republika
Tímto oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy na následující zboží:
Číslo objednávky:
Objednáno dne:
Vaše jméno:
Vaše adresa:
Datum:
Podpis:
Zároveň je nutné zaslat zakoupené zboží zpět přímo prodejci (nebo jednotlivým prodejcům, pokud objednávka obsahovala více položek od různých prodejců), aby mohlo být vrácení peněz řádně zpracováno.
Jak zahájit proces vrácení: Kontaktujte nás prosím na adrese info@lunzo.cz – poskytneme vám podrobný návod k zaslání zboží zpět prodejci.
Nezasílejte své produkty přímo společnosti Lunzo – dojde tím ke zpoždění zrušení i vrácení platby.
25. Řešení sporů a soudní příslušnost
Spory mezi kupujícím a prodejcem
Pokud dojde k neshodě mezi uživateli služby či třetí stranou, doporučujeme v první řadě zahájit přímou komunikaci a pokusit se najít oboustranně přijatelné řešení.
Využijte prosím zákaznický servis Lunzo na e-mailu info@lunzo.cz. Ten se může pokusit zprostředkovat jednání mezi oběma stranami a přispět k dohodě, avšak Lunzo neposkytuje závazné rozhodnutí a není povinno do řešení sporů vstupovat. Berete na vědomí, že Lunzo nenese odpovědnost za případné požadavky, nároky či škody, které z těchto sporů vyplynou.
Spory mezi zákazníkem a Lunzo
Pokud se neshoda týká přímo vašeho vztahu s Lunzo, doporučujeme obrátit se nejprve na náš zákaznický servis prostřednictvím e-mailu info@lunzo.cz, kde se společně pokusíme najít řešení.
Tento smluvní vztah se řídí právními předpisy České republiky. Všechny případné spory budou řešeny výhradně českými soudy, kterým se obě strany podřizují.
Samozřejmě máte právo využít i mimosoudní řešení. K dispozici je například Centre for Effective Dispute Resolution, https://www.cedr.com/, nebo – pokud žijete v EU – také Online platforma Evropské komise pro řešení spotřebitelských sporů dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Můžete využít i mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím České obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Lunzo respektuje pravidla ohledně práv a povinností vyplývajících z vadného plnění, jenž se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
26. Doplňující ustanovení
Lunzo není zodpovědné za nepřímé, následné nebo zvláštní škody, které mohou vzniknout v souvislosti s používáním služby či objednávkami uskutečněnými prostřednictvím služby. To zahrnuje mimo jiné ušlý zisk, ztrátu zákazníků, pokles dobrého jména nebo jiné hospodářské újmy, a to i v případech, kdy bylo možné je předvídat v době uzavření objednávky.
Nic v těchto podmínkách nelze vykládat tak, že by omezovalo naši odpovědnost za újmu na zdraví nebo smrt způsobenou nedbalostí ze strany Lunzo.
Osoby, které nejsou stranami této smlouvy, nemají právo uplatňovat její ustanovení podle zákona Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999.
Pokud soud určí, že některé ustanovení těchto podmínek je neplatné nebo nevymahatelné, nemá to vliv na platnost a vymahatelnost ostatních částí dokumentu.
Skutečnost, že Lunzo některé právo neuplatní, neznamená, že se tohoto práva vzdává.
27. Převod práv a trvání smlouvy
Lunzo může převést či postoupit svá práva a povinnosti na třetí strany, zejména na přidružené společnosti, aniž by k tomu bylo potřeba váš souhlas. Váš účet u Lunzo je osobní, nepřevoditelný a není možné přenášet povinnosti vyplývající z této smlouvy bez našeho písemného souhlasu.
Tyto podmínky upravují celý právní vztah mezi vámi a Lunzo a zůstávají v platnosti po dobu trvání vašeho užívání služby. Samy o sobě nezakládají žádné partnerství, společný podnik, pracovní poměr ani franšízový vztah.
Tento dokument (včetně všech odkazovaných zásad a pravidel) představuje úplnou dohodu mezi vámi a Lunzo a nahrazuje jakékoli dřívější ujednání k danému předmětu.
Vaše používání služby se může současně řídit dalšími podmínkami, které se vztahují například na obsah či software třetích stran.
Názvy jednotlivých částí dokumentu slouží pouze pro přehlednost a nemají vliv na jejich právní výklad.
Tyto podmínky zůstávají závazné i v případě, že přestanete službu využívat nebo vám bude přístup k ní ukončen.